Hoe kan je gezond afvallen?

Het nieuwe jaar is aangebroken. Voor velen de tijd voor goede voornemens. Het goede voornemen wat keer op keer met stip op 1 staat, is lichaamsbeweging of fysieke activiteit. Het beter volhouden van trainen wordt in verband gebracht met mentale en fysieke gezondheidsvoordelen. Reden voor veel mensen om het nieuwe jaar te starten met een goed voornemen. Meer bewegen voor een betere gezondheid.

Alleen bij goede voornemers in het algemeen is het zo dat mensen de neiging hebben om zich niet te houden aan hun beweegdoelen. In een onderzoek gaf meer dan 50% aan dat ze lichamelijk niet meer actief zijn na de eerste maand van het stellen van een beweegdoel.

Dat doen we bij BOOSTClubs anders. Wij zorgen ervoor dat de doelen die je stelt niet alleen gaan over bewegen en afvallen. We hebben ook aandacht voor het onderliggende verhaal. Wat zijn je motivaties? Hoe ziet je dagelijks leven eruit, thuis en op je werk? Daarmee maak je het verschil, en boek je resultaat.

Om je te laten zien wat het voor mensen betekent om het bewegen en afvallen intrinsiek vol te houden, nemen we je graag mee naar het succesverhaal van Bart Verouden.

“Vroeger was ik altijd erg slank en kon ik eten wat ik wilde. Zoals bij zovelen is dit omgeslagen in mijn twintiger jaren. Hoewel ik mezelf nooit als dik heb beschouwd was er onmiskenbaar een buikje ontstaan. Wanneer ik mezelf terugzag op foto’s was ik vaak niet blij met wat ik zag, en mijn shirt uittrekken te midden van vrienden, bijvoorbeeld om te gaan zwemmen vond ik erg moeilijk.

Tot ik na een periode van stress weer 3 kilo was aangekomen en een nieuw record had bereikt. Ik stond voor de spiegel en herkende mezelf niet terug. Dit ben ik niet. Het was genoeg zo, ik moest iets doen. In mijn studententijd ben ik wel eens naar een gym gegaan, maar vond dit oersaai en heb dit nooit langer volgehouden dan een paar keer. Ik wist dus dat ik hulp nodig had; een stok achter de deur.

Deze stok vond ik bij BOOST, en specifiek bij Mandy. De intake was veel meer dan ik had verwacht, heel persoonlijk en breed, waarin we doelen concreet maakten maar ook keken naar de onderliggende motivatie. Deze persoonlijke aanpak zette ze voort tijdens de trainingen wat ik als erg waardevol heb ervaren. We zijn aan de slag gegaan. Uiteraard met training en telkens wist Mandy mij net een tandje te laten bijzetten. Maar ook met voeding. Regelmatig checkte ze in hoe het thuis en op kantoor ging met de calorie inname en gaf ze nuttige tips hoe ik hier mee om moest gaan.

Na vier maanden heb ik het doel gehaald wat ik mezelf had gesteld: 10 kilo er af. Maar ik heb nog veel meer gevonden: Door de spierontwikkeling zie ik er een stuk beter uit en is mijn zelfvertrouwen sterk toegenomen. Maar misschien nog wel belangrijker, ik heb geleerd hoe leuk het is om resultaat te boeken door te sporten en gezond te eten. Ik wil niet anders meer.”

Wil jij net als Bart ook zulke resultaten boeken? Wij helpen je graag met duurzaam en gezond afvallen. Boek een proefles en ervaar onze manier van werken.

Don’t Stop Here

Read more stories

Gezonde leeftijl: een stel, een man en vrouw die in sportkleding blij hun duim omhoog steken.

Werken aan een gezonde leefstijl

In onze vorige blog over hartgezondheid, doken we dieper in op leefstijlinterventies die je kunnen helpen met je lichamelijke gezondheid. Maar daarin gaven we al

Obesogene samenleving

In onze vorige blog hadden we het over de keuzes, verleidingen en de mentale belasting die gepaard gaat met afvallen. Daarin lieten we al vallen

You’re not that old

De mensen die mij, Berend (hoofdtrainer & coach bij BOOSTClubs De Meern), kennen weten dat ik groot fan ben van Bruce Springsteen. Een van zijn

Stel hier je vraag

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.